4 290,00 zł
799,00 zł
W naszym sklepie mogą Państwo płacić kartami płatniczymi.
OLEJ TOTAL RUBIA OPTIMA OPT. 3100 10W-40 5 LITRY = CLAAS PROTECT
Cena regularna:
towar niedostępny
dodaj do przechowalniOpis
OLEJ TOTAL TotalEnergies RUBIA OPTIMA OPT. 3100 10W40 5 LITRY
Nr porównawczy:
BIMA7501624
Olej silnikowy TOTAL RUBIA 3100 10W40 to olej tożsamy z CLAAS PROTECT
Polecany do stosowania z jednostkami wyposażonymi w DPF SCR ADBLUE
Olej silnikowy TOTAL RUBIA 3100 10W40 5L zastępuje TOTAL RUBIA TIR 8900 10W40
Nowoczesny, półsyntetyczny olej silnikowy typu Low SAPS (niska zawartość siarki, popiołu i fosforu) przeznaczony do silników spełniających normy EURO 4 i 5.
Idealny do najnowszych generacji silników (EURO 3, 4 i 5) z filtrem cząstek stałych (DPF).
Może być stosowany także w silnikach spełniających normy od EURO 1 do 5, zarówno z systemami oczyszczania spalin DPF i SCR (selektywna redukcja katalityczna), jak i bez nich.
Polecany przez producentów takich jak MAN, MERCEDES, DAF, RENAULT do użytku w ich silnikach spełniających normy EURO 4 i 5.
Specyfikacja i aprobaty:
API CK-4/CJ-4/CI -4/CH-4/SN
ACEA E6, E7, E8, E9, E11
Cummins CES 20086
DDC 935222
FTP IVECO TLS E9, IVECO TLS CK-4
MAN M 3477, M 3271-1
DAF
RENAULT TRUCKS RLD-3
MB 228.51, MB 228.52
Mack EO-S 4.5
Volvo VDS-4.5
Rubia Optima 3100 10W-40 to nowoczesny olej silnikowy, który wyznacza nowy standard jakości dzięki spełnianiu najnowszej normy API CK-4. Ta norma znacznie podnosi wymagania jakościowe w porównaniu do poprzedniej normy CJ-4, oferując dwukrotnie większą odporność na utlenianie, lepszą stabilność lepkości, ochronę katalizatora, oraz skuteczniejsze zapobieganie blokowaniu filtrów DPF. Ponadto, API CK-4 poprawia ochronę silnika przed zużyciem, powstawaniem osadów na tłokach i wzrostem lepkości związaną z nagromadzeniem sadzy.
Nowe specyfikacje ACEA E8 i E11, wprowadzone w tym roku, zwiększają wymagania dotyczące utleniania oleju oraz poprawiają właściwości przeciw zużyciowe tulei i pierścieni zgodnie z testem Mack T12. Wymagania dla czystości tłoków, zapiekania pierścieni i powstawania szlamu również zostały zaostrzone, zwłaszcza w kontekście użycia paliw z większą ilością biokomponentów, co jest wymagane w Europie.
Aby sprostać tym wymaganiom, w gamie produktów Rubia OPTIMA zastosowano zaawansowaną Technologię Inno-Boost. Olej zawiera specjalnie dobrane dodatki przeciwutleniające, które hamują powstawanie rodników i utrzymują stabilne łańcuchy węglowodorowe. Dzięki temu lepkość oleju pozostaje stabilna na dłużej, co przekłada się na zwiększoną żywotność silnika, jego moc, czystość oraz lepszą efektywność paliwową i ochronę układu oczyszczania spalin.
Rubia Optima 3100 10W-40, spełniająca normę API CK-4 oraz specyfikacje ACEA E8 i E11, to nowy poziom w technologii środków smarnych. Jest to istotny postęp technologiczny w porównaniu do starszych produktów spełniających normę API CJ-4. Oleje te są idealne dla najnowszych silników, ale również doskonale nadają się do starszych konstrukcji.
Dzięki swoim wysokim standardom jakościowym, Rubia Optima 3100 10W-40 ma szerokie zastosowanie i jest zgodna z wymaganiami wielu producentów silników. Jest idealnym rozwiązaniem do obsługi flot najnowszych pojazdów ciężarowych, skutecznie zastępując sprawdzone produkty, takie jak popularny olej Rubia TIR 8900 10W-40.
Nowy olej spełnia zarówno najnowsze specyfikacje API CK-4 i ACEA E8, E11, jak i rygorystyczne wymagania producentów OEM dotyczące maksymalnych interwałów między wymianami oleju. Jest szczególnie polecany do najnowszych silników Euro VI i VId, montowanych w pojazdach takich jak Mercedes Benz, Scania, MAN, Volvo, DAF, Iveco, Renault, Ford i inne. Produkt ten jest również kompatybilny ze starszymi silnikami i układami oczyszczania spalin spełniającymi normy EURO IV i V.